După
o săptămână plină, în care am acumulat informații, am făcut schimb de
experiență, am vizitat școli și locuri reprezentative din regiune, iată că am
ajuns și la final.
Când
am ajuns la sediu, ne-am îndreptat către sala de curs dar am avut surpriza că
Lisa ne invitase într-o sală, pe care o vizitasem în turul instituției, unde copiii desfășurau activități de terapie
ocupațională. Am simțit că ni se pregătise ceva special.
Lisa,
pe lângă evaluarea clasică, ne-a pregătit și o parte inedită de evaluare, care
ne-a solicitat capacitatea de reflecție
și spiritul de echipă. Mai întâi, fiecare a trebuit să se gândească la trei
cuvinte care să exprime trăiri pe parcursul perioadei de training. Dar pentru
ca sarcina să se complice, a trebuit să completăm apoi cu trei metafore care în viziunea fiecăruia au definit
săptămâna. Toate acestea au fost notate pe două planșe expuse pe perete.
Munca
de echipă a început prin alegerea unanimă a celei mai potrivite trăiri și a celei mai
reușite metafore care au definit experiența acestui curs. După multe negocieri, s-a ales sentimentul de „îmbogățire” și
metafora „punte – pod,” pe baza cărora, am fost solicitați să realizăm o creație artistică.
A
urmat o avalanșă de idei, care s-au concretizat în final într-un pod care avea
9 piloni auriți, simbol al celor nouă membri ai grupului, fiecare valoros .
Podul venea din trei direcții diferite, simbol al celor trei țări care au făcut schimb de experiență în cadrul cursului: Italia, România și Suedia. Punctul de convergență era un suport unde
arborau steagurile celor trei națiuni. Pentru ca totul să fie desăvârșit am redat și peisaje din cele trei țări.
Lisa
a fost încântată de creația colectivă și pentru ca să imortalizăm momentul, am
făcut un selfie în oglindă J
Apoi
am completat evaluarea în scris și la final, într-un cadru emoționant,
diplomele de participare au fost înmânate de doamna președinte a Progetto
Crescere, Patrizia Fantuzzi, care a apreciat foarte mult școala noastră și
activitățile desfășurate la Pașcani.
Clipul școlii a avut un impact puternic asupra colegilor din celelalte
țări, pentru că sintetizează multe din activitățile școlii și pun în
evidență munca desfășurată de profesori
pentru copiii cu dizabilități.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu